Cintaku...

Sabtu, 15 Agustus 2009

Ya Allah, jika aku jatuh cinta,

cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-MU, agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-MU.


Ya Allah, jika aku jatuh cinta

jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-MU.


Ya Allah, jika aku jatuh hati,

izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya terpaut pada-MU, agar tidak terjatuh aku ke dalam jurang cinta semu.


Ya Allah, jika aku jatuh hati,

jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hati-MU.



Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,

rindukanlah aku pada seseorang yang merindu syahid di jalan-MU.


Ya Allah, jika aku rindu,

jagalah rinduku padanya agar aku tidak lalai merindukan syurga-MU.


Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-MU,

janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat kepada-MU di sepertiga malam terakhir.


Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-MU,

jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-MU.


Ya Allah,

Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah terhimpun dalam cinta pada-MU,

telah berjumpa untuk taat pada-MU,

telah bersatu dalam dakwah pada-MU,

telah terpadu dalam membela syariat-MU.


Ya Allah,

kokohkanlah ikatannya,

kekalkanlah cintanya,

tunjukilah jalan-jalannya,

penuhilah hati-hati ini dengan cahaya-MU yang tiada pernah pudar.


Lapangkanlah dada kami dengan limpahan keimanan kepada-MU dan keindahan bertawaqal di jalan-MU….


Amien.